2010-03-04

Trötta i det kalla vårvädret...

Tjingeling på er där ute...
När dotra och Blubbis är i skolan så har Oden en alldeles egen säng. Det är inget större problem när dotra kommer hem heller. Oden delar gärna med sig av sin säng till henne. ;0)
När jag vaknade efter en go eftermiddagslur så hade jag två kisar hos mig. Så gottigt och mysigt.
När jag och Smilla gick upp för att ta itu med middagen så stannade lille Tazzis kvar en stund till i värmen. Bara att göra vågen nu när han kunde nanna hos oss.
Blubbis har sin säkra plats... vid dörren där han kan känna lite luft i springan.
Vi har ju haft/har lite snö i år... ser ni lyktstolpen till höger i bild?
Jag fullkomligt vägrar säga att jag är trött på snön... Tror aldrig gatan varit så vacker att titta på ngn gg alls?
Gubbens "fina" Ford probe är väl inpackad i snön.
Ni ser väl vårt fina staket under snövallen? Morfars lille Albin tror att vallen är gjord för att han enkelt ska kunna gå över staketet. Albin är dvärgpudel...
och här har vi grinden till trädgården....
Nu så... någon månad till så passar snart huvudet och kroppen till parabolerna till öron.
Lille Tazzis väger 4300g och är nu högre än Smilla och 5 månader bebbe. Han ser lite lustig ut just nu för bakdelen är betydligt högre än framdelen på kroppen. :0) Smilla såg lika dum ut innan hon vuxit klart. Men att han blir stor är det ingen tvekan om längre.
Han gillar att busa med Oden... Men Oden är inte lika förtjust. Pälsen är för fluffig i Odens näsa och han nyser och fnyser.
Suck!!!!! När blir det mat i detta huset då??????
Ha det bäst där ute tills vi ses nästa gg....
bajbaj.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar