2009-06-15

Hej!

Hej på er alla!
Nu var det dax att tömma telefonen på lite bilder igen....

Vi hade styrelsemöte här om dagen hos oss. Det blev kaffe och kaka efter mötet. Bakade gjorde jag själv eftersom kroppen tillät det och även tiden. Men förvänta er inte alltid att det blir hembakat. ;0)
Gubben och dotra hade brott om och stod i dörrhålet på väg till skolbalen. Då glömde jag visst kladdkakan i ugnen. Suck! Tur att dom är så enkla att göra. Den åkte rakt ner i sopepåsen....
Här har ni en som sörjde den nybakade kastade kladdkakan. Att hundar inte ska äta choklad kvittar i hans värld. En kväll i sorgens tecken för Oden.
Men brysselkexen blev desto bättre.....
En av de sista dagarna i skolan hade en del av eleverna vattenkrig. Varför är jag inte förvånad över att vår dotter var med där? Hon fick låna kläder av gympaläraren att åka hem i. Gubben var inte precis störtförtjust över vad läraren valt till henne. MFF tröja.... ha ha ha... Läraren visste vad han gjorde!
Vår lilla Smilla, är som dotra kallar henne, en riktig livsnjutare. För det mesta så får hon som hon vill med. Bortskämd? Njaä???? Kanske lite? ;0)
Hur som helst så är hon en väldigt renlig kise.... Hon gjorde vad hon kunde för att trycka avföringen så nära kanterna som möjligt. Resultatet blev att de(korvarna) landade uppe på kanten och ringlade sig fint ner på golvet. En gång kan man väl stå ut med. Men varje dag!!!! Nä tack! Jag och dotra begav oss till djuraffären. Vi hittade en kanonpotta! Den hade de högsta kanter jag sett.
Den funkar kanon! Inte ens svansen når upp över kanten nu när hon sitter i den. Tack o lov så har hon inga problem med att byta till nya pottor som vissa andra kisar kan ha. Jeeeee!!!!! Nu så slipper vi torka golv varje dag....
Lillnisse, gubben och jag var nere vid sjön en kväll. Riktigt mysigt och sitta och njuta. En lisa för själen.....
Både stor och liten kille gillar att kasta macka, eller pluppar. Det säger ju plupp när dom inte studsar på ytan. :0)
Men jag bara njuter.... trodde det skulle bli dåligt väder för svalorna flög i knähöjd på oss.... Men nopp, vädret fortsatte vara fint.
Taskigt att så många inte tål björkar. För fina det är dom!
Letar stenar som är passande att kasta macka med.....
Söndagen ägnade vi åt rally... Guuu va vissa låter!
Vi fick en utmärkt plats i lä där det först var slalom mellan koner och följt av en 90 graders kurva.
Här kommer min favorit.... en riktig puma! ;0)
Gubben och lillnisse var rörande överens om att en bmw var coolast. Den var så cool att den parkerades i en container Snörpligt slut för föraren. Hoppas föraren och kartläsaren klarade sig?
Det var första gången för lillnisse att gå på rally. Jag tror han uppskattade det?
När vi sedan hade pulat i trädgården och ätit middag satt vi och slappade. Då fick jag den geniala idén att vi skulle raka gubbens huvud. :0) Han har varit inne på att vi skulle göra det så fort sommarlovet började och sen har jag dragit ut på tiden. Det hinner växa utigen till hösten så det var bara till att ta fram klipparen. :0) Ser ni så ilsken han ser ut nu? Men vacker ändå!
That's all folks.....
Ha dä gött tills next time vi ses.... bajbaj.... kanske är det sommar då?

1 kommentar:

  1. Vilken superkattlåda en sådan behöver vi då det finns en viss kise som sprätter sand i hela badrummet, mamma höll på att bli lite tokig när hon passade dem förra helgen:)
    Och Magnus har inget hår kvar!!!! Fast det passar honom!!!!
    Och min "lilla" kusin är riktigt snygg!!!!!!!

    Ses vi kl 10.00 på Söndag??
    Kram

    SvaraRadera