2009-08-06

Hej!

Jag, gubben och våra bekantingar tog oss friheten till en minisemester. Väninnans gubbe och jag överaskade våra respektive med en övernattning med spa på Ronneby brunn. Jag och väninnan badade och gubbarna bastade i både torr och våt bastu. Hugha!!! Det hoppade jag och väninnan över. Men bubbelbadet i tunnorna utomhus är väl värda att rekommenderas Men... ha respekt för tiden i tunnorna.... Vi fick fina rum och dessutom stora sådana. Najs... :0)
Dax att ge sig av ner till bekantingarna två våningar ner och sedan ner till matsalen.
Är jag "lagom" klädd?
Tur var att dotra lånat gubbens nessesär och proppat den halvfull med topz. Vatten i öronen är inget skönt. Här tömmer väninnan halva poolen ut sina. Tack min tös! Vi hade alla nytta av dina topz. :0)
Efter middagen så tänkte vi ta en kvällspromenad i parken. Men aj aj aj... att gå med höga klackar är ingen hit. Jag och väninnan parkerades på en bänk vid entrén medans gubbarna gick för att byta skor åt oss. Tack från oss!
Entrén i kvällsljuset. Vi ar ju inte helt uttråkade där vi satt. Ett gäng med "gamlingar" från en busstur kom och satte sig. Häftigt med gamla tanter som raggar på gubbar. Ha ha ha.... Hon fiskade fint efter rumsnr och våning mm. :0) Coolt!
Bara ett stenkast från hotellet är där ett vattenfall. Trist det var så mörkt att det inte fastnade riktigt på bild.
Ser ni det? Eller kanske kan skymta det? Ankorna var vakna och kvackade i alla fall...
En lite paus framför vattenfallet kan ju inte vara fel....
Byte av fotograf... ;0) Kolla in mina och väninnans fötter visst är vi black and white både på fötter och knopp. ;0)
Det låg ett kråkslott alldeles vid kanten av sjön. Såg lite kusligt ut faktiskt.
Vi hittade en fin blå lampa som lös upp bland träden. Även vuxna kan ha fantasi och roa sig med lite. Här har vi gubben som är skräckinjagande
En halv väninna...???... !!! Vem kan ha delat på henne???? :0(
Här är hon ju!!!! Pjuh... Tänk om nattmonstret tagit halva min kompis? ;0)
På vägen hem blev det ett stopp för lite shopping och ätbart.... Här har vi pippisallad....
och här en hederlig slane med pärastavar.... ;0)
Ingen trevlig och rättvis eller smickrande bild på min rynkige gubbe... Nacken gillade inte bubbelpoolen. Därav rynkorna. Tulle min gubbe... :0(
EKO hallen var stoppet vid.......
Nu har vi i alla fall provat på detta. Det var i gott och trevligt sällskap. Kanske tar vi en längre resa nästa gg? Vem vet?
Ha det gött där ute tills vi ses en annan dag... bajbaj....

1 kommentar:

  1. Vi kör till Ronneby brunn imorgon bitti:):) Fast det är ju i annat syfte!!
    Utställning.

    Ni ser ut att ha haft helmysigt!!

    Puss

    SvaraRadera