2009-08-28

Vardag igen...

Hur roligt och deprimerande det än låter så ska dotra och Balder gå på internat. Det har varit en massa förberedelser inför skolstarten. Här ser ni en av pinalerna dom tog med sig... ;0) En söt ficklampa som ser ut som en gris och så lyser det ur trynet på den. Fantastiskt söt....
Balder är så klart med och planerar....
Hur ska vi klara oss???? Kanske mer mamma som är pjallig?
Du och jag matte......
Vilken tur jag ska ha lilla du med....
Vi fixar detta siss... Vi slår dom alla med häpnad med vårt teamwork...
Suck! Jag ska sova en hel vecka när dom åkt....
Dotra och Balder har åkt iväg och gubben oxå börjat jobba... då får han syn på denna lille tallen på egen promenad i skogen. En lite kalv som kommit på villovägar. Hoppas han/hon hittade hem till mamma koooo igen.
Här har vi en lite krabat på snart två år som söker ny matte och/ eller husse. Jag hjälpte väninnan att sätta in en annons på blocket. Suck!!!! Svårare än vad jag trodde. Blocket vill antagligen inte att man är uppriktig i sina annonser? Eftersom han är en problemhund med allt vad detta innebär så ville vi att så mkt som möjligt skulle komma med i annonsen. Första annonsen kunde verka stötande, andra beskrev inte varan och vi fick inte länka, kopiera eller hänvisa till annan text och samma på tredje och fjärde annonsen. Men... hunden beskrevs och enda kopierade var vad blocket haft för kommentar på första annonsen, tredje och fjärde har jag inte en aning om vad som var fel på? Kanske ordet "problemhund"? Är det stötande och ngt som inte beskriver varan kanske?
Stackars lille Tibbe! Hur svårt ska det vara att hitta en ny matte och/eller husse?
OM du vet någon som är intresserad och van vid problemhundar så hör gärna av dig...
Igår så var moster på besök. Vi hade en så mysig dag. Vi satte ryggsäcken på Oden och tog en promenad i skogen. Han är en fantastisk bärare och underbart duktig på att gå sakta. Både jag och moster har inget spring i benen nämligen.
Vi letade svamp, blåbär, lingon och hallon. Vi hittade bara vit flugsvamp, ett blåbär, inga lingon och en drös med uttorkade hallon. :0) Vi får vänta tills svamparna sätter lite fart i september/oktober ngt...
Vår lilla kyddebolle håller på att bli katt igen. När jag och hundarna bantar så åker resten av familjen med på köpet. Lilla Smilla har gått ner 800g. Suck! Tänk den som kunde gå ner 20% av sin vikt på en månad... Halleluja! :0)
Idag kommer dotra och Blubbis hem... saknar dem så... ska bli skönt att få hem dom i helgen...
Ha det bäst där ute! Bajbaj...

1 kommentar:

  1. Jag & Faca vet att, Loppan & Balder kommer klara internat kanon bra.

    Faca ger en extra stor blöt tillbaka till Loppan och önskar henne stort lycka till med skolan!

    SvaraRadera