2009-09-14

Im so lonely.... :0(

Jag vet inte vem som det är mest synd om här hemma? Oden eller Smilla? Oden tycker det är helt ok att vara ensam "hund" och bli bortskämd med go mat och ligga i sängen. Dela vattenskål har han alltid gjort med Smilla....
Men visst är det trååååååktig utan Blubben....
Smilla är ett sovande djur! När som helst och vart som helst. Skulle hon sedan mot förmodan vara pigg och vaken så skriker hon efter Balder. Suck! Är inte hon katt och han hund? Eller jag har missat ngt? Antagligen efterson hon tycker jag är en puffig kudde man ska nanna på.... ;0)
När det blir för varmt och jag börjar få kramp rullar jag ner henne vid sidan om mig.... Funkar det med!
Vårt lilla svin (marsvin) som blev vår lilla xtra adoptivson när dotar och Balder lämnade oss fick ett gott bad. Konstigt nog så njöt han av badet och mös riktigt i famnen sedan. Pappa bjöd på lite sallad sen....
Här hemma pluggas det för fullt om dagarna! Filosofer och pedagoger står på agendan. Smilla fördjupar sig väl....
Riktigt hur bra det går för mina studier med en katt i böckerna vet jag inte. :0)
Wow.... Nu vaknar hon! Eller????
Vi hade röjardag borta i området vid "dammarna" i helgen. Det var riktigt roligt att rensa ogräs för en gång skull. Det började med en djungel och slutade såhär fint. På bild ser ni en av våra goa grannar.
Titta så bra det blev!
Här ser ni lite hur hela dammarna såg ut från början.... Jag vill passa på att tacka alla som hjälpt till med jobbet. Det var en kanondag och vi skojade, åt och drack under arbetets gång. Vi fick lära oss lite danska och våra danska nya vänner fick lära sig lite svenska. En riktig kanondag fylld med skratt och skoj. Lite ledsamt att vi saknade våra goa BH och GH för dom hade oxå gillat dagen. GH var där och tjuvstartade dagen innan och visade sin lojalitet och goda vilja. Till skillnad från somliga andra som "gömde" sig. Men ingen kan ha gått ohörda förbi, det såg jag till, :0) utan att alla fått reda på att våra goda grannar BGH oxå dragit sitt för att hjälpa till. Nästa gång får dom vara med oss alla andra och äta, skämta och ta några bajer...
Men gissa om jag har träningsvärk i benen???? och en jä..a värk i kroppen. Händerna levde sitt eget liv i söndags. Hmmm??? levde och levde??? går att diskutera kanske....
Men guuuu vad gott det var att krypa upp i soffan nyduschad och titta på tv och tugga i sig onyttigheter. Mumma.... :0) Dessutom måste jag ju underhålla Smillas sovkudde. :0)
Bajbaj och ha det gött där ute i nästan hösten.... :0)

1 kommentar:

  1. Vi har grupperinga här hemma, Charlie och Kurre, Skipper och Liten, Hubbe och Gumman, Jag och Robert......

    Hade jag kört idag hade det förmodligen varit samma sak då det ju inte var vårt fel:)

    Kram

    SvaraRadera