2009-10-02

Hej på er...

Hej på er alla där ute... Hoppas ni har det bra i höstrusket.
Som ni ser så är Balder en liten trött kille efter en vecka i skolan med massor av intryck. Han slocknar vid soffan och nannar gott nästan hela helgen.
Vår lilla söta padda som är helt ny kammad på bilden... 3,8kg Smilla varav 1kg är tjockismage. ;0)
ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.........................
Skönt att hitta en strimma med sol och gotta sig i...
Fler som blir nanniga av skogsluften.........
Rönnbären är fina nu... om ett tag så blir de mörkare och lyser inte lika vackert. Passa på att njut av vad naturens fina färger har att ge nu....
Lille sonen skulle komma med bussen. Jag fick fördriva tiden med att läsa på reklamskylten.
Gubben i telefonkontakt med lille sonen om hur långt bussen kommit.... vände av motorvägen nu sa han.... Alltså ca 15min sen....
Skönt att slappa i soffan.....
Stora sonen har skaffat sig akvarium. Här har vi några guldfirrar som är stoooora.
Men det är otroligt rogivande med fiskar... och intressanta att titta på. Dom rör sig mer än man tror. I detta akvariet hittar vi MayaPiraya med kompisar. MayaPiraya är hon med tänder... huga...
Men fint har dom.... och stor plats.... fiskar är oxå djur.... eller???
Undras om Mayapiraya är så tuff att hon vågar simma in i slottet?
Jag, gubben och stora dotra var på en lite utflykt en dag. Vi stannade till i rövarkula. Det är en ravin(?) gjord av skiffer. Stavas det så eller??? Ja ja... ni vet vad jag menar ändå.
Först hoppade gubben över bäcken på stenarna. Han klarade sig torrskodd.
Sen gick dotra...
Men hon bara plumsade på...
Skorna lämnade hon hos mig. Jag förstår inte detta? Jag blir alltid sakvakt. ;0)
Man kunde se småfisk i vattnet. Tyvärr så är dom för snabba och kom inte med på bild.
Men det är ett underbart mysigt litet ställe. Det ligger nära E22an oxå så det är ett perfekt litet stopp på vägen.
Svårt att fånga på bild hur det lutar och träden står.
Efter en liten stund så kom dom tillbaka och vi gick mot bilen...
Gissa om dotra var kall om fötterna... mmm... det fick bli lite värme i bilen på hemvägen.
I skolan där Balder och dotra bor nu så ska dom lära sig en massa nya saker. De får gå slalom, över vippbrädor, sitta på prick, gå balansgång och en massa andra saker. Balder som faktiskt är en klok hund har lärt sig allt utan problem. MEN... att gå genom en tunnel vägrade han. Hur dotra än försökte så ville han inte. Allt annat var ok. Vad gör man då???? Jo, vi köpte en tunnel och skickade in gubben med köttbullar i den. Men se där ja... då kom Balder efter pappa med.
Men utan pappa i tunneln ville inte Balder heller gå genom den... Mörk och skrämmande ju....
Men Oden har inga problem alls med sånt. Han visade Balder att man kunde springa runt runt runt hela tiden och då fick man köttbullar. :0) Vi skrattade allihop så vi kiknade. Oden är nämligen aningen för stor för tunneln så han fick huka sig och då drog han ändå ryggen i "taket" på tunneln. Men inga problem det heller....
Till slut så gick Balder oxå genom tunneln flera gånger. Men ni kan tro det gick fort genom. :0) Jag han inte med att ta kort så därför blev det såhär.
Smilla låg och betraktade spektaklet på sin schäslong. När hundarna var klara så var det hennes tur att undersöka.
Dotra och Smilla myser i soffan. Chips står överst på Smillas gottelista. Försök inte komma med räkor eller liknande bara. Örk!
Myser med tårna... ;0) Skönt att vara hemma!
Här bor dota och Balder i veckorna nu.
Gubben var på hospitalet och fick tagit bilder på sin axel. Den glappar och har sig. Ska det se ut såhär???
Antagligen ska det väl vara så? Här ser vi hur han sitter och väntar på il doctore. :0)
Ha det bäst där ute. och sorry till alla er som väntat på uppdateringarna här på bloggen. Jag försvarar mig med att vi spelar Farm Ville. ;0)

1 kommentar:

  1. Hahahahaha jag kan riktigt se Magnus i tunnlen framför mig!!! Kan vi låna honom när vi ska träna in Skipper i den platta tunnlen, han är inte riktigt glad för den:-)

    Jag försvarar mitt ickebloggande med jobb, utställningar och bejeweled.....
    Puss å Kram

    SvaraRadera