2007-04-25

Tjenixen igen....


Så var snart denna dagen slut oxå.


Jag och gubben har ägnat eftermiddagen åt att åka runt i affärer och leta trädgårdsmöbler. Vi har kommit fram till en sak.... Med två stora vovvar så är plastmöbler inte att föredra. Detta eftersom Oden anser sig så stark att han flyttar på allt som är i vägen för honom. Här räknas alltså trädgårdsmöblemang in. Balder som trots sin storlek är smidig rundar hörnorna och välter eller flyttar sällan ngt. Meeennn... med tanke på Oden och på att våra kaffekoppar och fat inte ska flyga som ufon över Ekastorp så är det nog säkrast med möblemang i trä.


Men vilka priser!!!! och det mesta i teak.... Vart tog de gamla hederliga robusta utemöblerna vägen????


Som ni nu kanske förstår så hittade jag och gubben inget som föll oss i smaken. Jag håller på att försöka bearbeta gubben till att ta på sig snickarbältet och bygga möblerna själva. Håll tummarna att jag lyckas. Jag får väl i gengäld lova att sy dynorna? Men hade ni sett mig och en symaskin så hade ni oxå förstått att detta är näst intill omöjligt och skrattretande. Jag fullkomligt avskyr symaskinen nämligen. Den är inte min vän. Den bara bråkar och snor ihop tråden för mig och bryter nålar osv..... Nä OM jag måste sy så gör jag det helst för hand och måste det sys på maskin så frågar jag min moster om hon möjligen skulle vilja förbarma sig.


När vi väl kommit hem från vår tur och fått ätit middag och vovvarna fått kissat var det äntligen dax för att inta soffan. Men guuuuud vad jag bedrog mig. Efter halva roomservice får jag käckt reda på att det är fotboll sen. *suck* Jag lämnade gubben, TV, chipsen och de två dreglande hundarna och gick till datorn en stund. Kanske kan det bli lite nyheter sen i sovrummet framför den lilla TVn?


I morgon ska det bli en riktigt skön varm sommar eller vårdag har dom lovat på TV4. Jag hoppas dom inte lurat mig. Jag tänker i alla fall sätta mig ute i solen och plugga lite. Läser pedagogik på universitetet nämligen. Hoppas solen lyser på er med!


Ha det varm och soligt tills vi hörs igen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar