2007-11-04

HALLOWEEN?!








Det var ett bra tag sedan vi sågs här nu... Jag har varit lite slapp med att skriva. Sorry...

Ibland så kan det vara full rulle här hemma runt frukost bordet. Det blir ju gärna så när man är några som ska samsas om platser och sådär. Men till barnens stora förtjusning så älskar gubben att göra konstverk av sina mackor. Det brukar pigga upp en aning på morgonkvisten. De större tycker han är fjantig och får ett leende på läpparna för den skaens skull och de mindre är imponerade över vad han faktiskt kan åstadkomma Det kan bli allt från kameler, krokodiler, fåglar eller hundar som träder fram. Tänk vad enkla medel som egentligen behövs för att få en familj att le på morgonkvisten runt köksbordet?

Som ni säkerligen inte har missat så har det varit Halloween denna helgen. Jag föredrar egentligen att säga all-helgona-helg men har till viss del böjt mig och säger halloween. Men men... på alla-helgons-dag var vi uppe på kyrkogården och tände ljus för min mamma och la en liten blomsterdekoration. Det var så fint med alla ljus och blommor. Hon ligger på minneslunden så det blir ett helt hav av ljus och blommer då. På samma gång så känns det bra för oss som går dit eftersom vi även tänder ljus och lägger blommor till alla de som ingen har eller har de sina långt borta.

På kvällen var vi bortbjudna på fest , vilket kändes en aning olustigt med tanke på val av dag. Men som vanligt så är det väl min känsla som inte stämmer överens med majoritetens? Kan ske är jag gammalmodig med mina 40år men jag tycker att denna helgen bör ägnas åt våra nära och kära som gått bort. Hur som helst så hade jag och gubben bestämt oss för att gå som Gomez och Mortizia Addams. Gubben skulle färga håret svart och hade odlat mustasch Jag skulle få håret spikrakt och sminka mig i vitt. Detta gjorde vi under övervakning av Oden. Han låg och undrade vad vi höll på med. För att förstärka vår image så gav vi bort en bukett rosor utan blommor på. Ni kanske har sett på tv när Mortizia Addams beundrar törnena på sina rosor efter att ha klippt bort självaste blomman? Värdinnan skrattade så jag nästan trodde hon skulle kissa på sig. Skönt att hon hade "rätt" typ av humor i alla fall. Som plåster på såren fick värdfolket en flaska med gott vin oxå. =) Gissa om gubben har ont i håret idag? tja... snarare innanför skulle jag vilja påstå. Jag vill dessutom berätta för er att när vi färgat håret svart på gubben (som är riktigt blond) så bet inte färgen som den skulle. Han blev mer åt brunlila hållet... Idag när han duschat så kan jag säga att han är askgrå i färgen. Hoppas det försvinner snart så han inte är gråhårig allt för länge.

Nähä ni.... Nu ger jag upp för idag! Ha det bäst och kram på er där ute....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar