2007-11-18

Hellå!



Vi har haft en riktigt skön tid i förra veckan med is och snö. Nu är det tyvärr tillbaka till blött, vått och rått. Jag tillhör den där knepiga typen av människor som gillar vintern med minusgrader och snö. De flest gillar sommaren bäst ju, precis som övriga i familjen här. Men sommaren för mig är varm, klibbig, svett, insekter som äter eller biter en, svårt att andas och full av en massa måsten. Jag förstår inte varför alla har sådan stress över sommaren? Det ska faras hit och dit. Det ska tittas på sevärdheter, springa på marknader, sola och bada är ett måste vid fint väder. Varför kan man inte bara njuta och ta dagarna som de kommer?

Hösten och vintern är annorlunda. Då får man lov att krypa in och mysa och ta det lugnt, baka en god kaka utan att getingarna eller myrorna vill vara med, tända en brasa och läsa en god bok, umgås på ett avslappnat sätt eftersom ingen förväntar sig grillat eller utelekar eller skogspromenader när dom hälsar på. Nä! Tacka vet jag vintern!!!!

Jag tror jag glömt skriva om vår lille vän som oxå bor hos oss. Han är ett marsvin som heter Bruni. Det är en go liten krabat. varje morgon när det är dax för övriga i familjen att gå till skola och jobb så skriker han hej då. Fast... egentligen så tror jag det är mig som han kallar på för att få ngt gott att tugga på? Han är så gott som helt rumsren och kissar bara i sin bur. Att sitta i famnen och kela är nog ngt av det bästa han vet. Förr så delade han bur med en annan marsvinshane och en kanin. Lille Bruni var mobbad och ut frusen. När det andra marsvinet dog så blev kaninen ännu elakare. Den stampade på stackars Bruni och anföll både honom och människor. Jag är övertygad om att det var en vampyr utklädd till kanin. Med lite tur för Bruni så är han nu ensam kvar. Enligt jordbruksverket så ska man inte ha ett marsvin ensamt eftersom de är flockdjur. Men.... hade dom sett Bruni förr och nu så.... Nu så har han ju en nyvunnen frihet och är nog lyckligare än han någonsin varit i sitt lilla liv? Dessutom så är han väl påpassad av Balder. Minsta pip från Bruni så rusar Balder för att se vad som står på. Gud nåde oss om inte vi oxå rusar dit då.... ni kan tro Balder skäller på oss för att berätta att lille Bruni vill ngt. Suck! Jag undrar verkligen hur det ska bli med Balder när vi får barnbarn? =)

Vi hade besök i går av goda vänner till oss... och som ni känner till så har vi ju även den farliga kamp- ras- hunden Oden boende hos oss. Jag vill visa er den farliga hunden då vännernas 16åriga son pratade närgånget med honom. Bli inte rädda bara!
Ha det gött tills nästa gg vi hörs....
Jag har placerat min blogg här: http://bloggkartan.se/registrera/4893/ekastorp/

1 kommentar:

  1. Brunis...va sööööt. Ja dessa kamphundsraser..kampen verkar bestå mest av att hitta nån som vill mysa o kela..*L*

    SvaraRadera