2007-11-22

Hej!

Nu är vi en bit inne i november. Jag kan känna vibbarna av juletid som närmar sig. Löven är så gott som helt borta från träden och ligger som ett gult skimrande täcke på marken. Jag tycker det är såååå vackert att se på med alla färger som skiftar med årstiderna.
Jag har fått för mig att jag ska gå ner lite i vikt. hmmm... inte en dag för tidigt faktiskt. Men hur lätt är det? Halle dudanna då... Jag har i alla fall fått koll på mitt sötbegär med hjälp av kanderade nötter. Visst det är inget bra det heller men betydligt mkt bättre än choklad, chips, smågodis och coca cola. Gubben tyckte det var lite kasst att börja nu. Snart är det ju jul och en massa godsaker som dukas fram. Men av erfarenhet så vet jag att har jag bara fått snurr på dieten så kan inte ens lite julmat och julgodis stoppa mig. Huvudsaken är att jag får tillaga allt själv. Vi får väl se hur det går med min diet?

Jag fick ett glädjande besked hos doktorn angående min fot. Han tror inte det finns mera tumör i den och jag slapp göra en biopsi. Jag kan inte förklara den bubblande glädje och känslan jag hade i kroppen när jag körde hem. Kanske är den helt frisk? Håll tummarna för mig!

Nu till jul så har jag startat en ny tradition. Jag köper julnallar hos barn-cancer-fonden. Det kan jag varmt rekommendera. Nallarna är mysiga, mjuka, goa och fina. Jag lägger till länken längst ner så att ni alla kan vara med och hitta just er julklapp här.

Nu ska vi bege oss till rusta och titta på färg till barnens rum. Ha det gött där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar