2007-12-02

Hellööö....


Hur står det till så här på första advents kvällen?

Här är det knappast julat ännu. Vi har vardagsrummet fullt av möbler och leksaker som hör hemma i småkottarnas rum. Det är nämligen tänkt att dom ska få fint och ny målat på sitt rum lagom till jul. Ja visst vet jag att det är onödigt och xtra jobb.... meeeennn.... klart dom vill ha fint till jul ju. Då får det bli så.
Idag så har den stora dottern stått på julmarkand tillsammans med sina skolkamrater. Dom håller nämligen på att spara pengar till deras skolresa som ska äga rum i nian. Om det nu finns ngn läsare till min blogg som vet vad som ger pengar så tveka inte utan att skriv och berätta. Det är nämligen hela årskursen som ska göra resan tillsammans, ca 60 elever. Vi föräldrar har varit där och titta så allt gått rätt till och stöttat med tips och råd när de velat ha det. Men jag måste säga att dom varit fantastiskt duktiga.

Vad som däremot hände var att mina stackars leder frös och jag har lite svårt med att ta mig fram nu. Förhoppningsvis tinar dom snart upp.=) Jag blev glatt överaskad när jag stod där i kylan. En av mina goa läsare här hade uppmärksammat min, hmmm, diet och kom med alldeles ny gjorda brända mandlar. Guuu va gott det var. Tack så hjärtans mkt! När jag skrivit klart här så ska jag krypa upp i soffan under en filt och snaska på mandlarna. mmuuummmsss....

Förra helgen var jag och gubben iväg och köpte en säng från blocket. Vi körde då förbi skälderviken och var tvungna att stanna och kika på havet. Fyyyy vad man saknar det nu! Jag trodde aldrig jag skulle sakna havet och blåsten på detta viset? Men jodå det kan ni tro man gör. Men å andra sidan så är vintern betydligt mkt bättre här. Det är snö, kallt, friskt och en frihet som inte finns på slätten. Det är bara att konstatera att allt har sin tid och tjusning. Nä nu får ni där ute njuta av bilderna.... Min rygg säger stopp nu!

Bajbaj så länge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar