2007-12-12

Snart Lucia....









Tja... eftersom det är Lucia i morgon så bestämde stora dottern och barndomsvännen att dom skulle baka tillsammans. Gubben körde dotra till en av grannbyarna där kompisen bor och sedan fick jag äran att hämta henne. Detta är ju inte helt fel eftersom mamman där är en av mina äldsta väninnor. En liten pratstund han vi allt med oxå. =)
Hur som helst så hade töserna bakat pepparkakor och kokt chokladkola. Men oj oj oj..... Jodå dom hade följt receptet men alla som kokt kola vet att det kan vara svårt att få den tillräckligt fast. Just detta problemet stötte tjejerna på idag. Det blev en massa skratt och ståhej om kolan innan vi skulle köra hem.
Jag har för mig att jag visat deras lille kisse tidigare här på boggen. Han heter Sixten och har vuxit en hel del. När mor i huset vägde honom så stod vågen på 3,9kg. ÅÅÅhhh.... sååååå.... stoooor du blivit utbrast mamman. Ha ha ha.... i mina ögon är han ju pytteliten och bara så mini och go, en riktigt liten go katt är han. Sixten visade när han blev törstig och ville ha vatten. Ni kan ju själva se hur han vill ha sitt vatten serverat. Inga gamla dammiga skålar till han inte... färskt direkt från kranen ska det vara. =)

Lille Balder han satt så fint och visade att han ville smaka av dottern när hon åt. He he he... Neee se det fick han inte. Men en go puss och lite tvångskel gick bra.

Ha en skön, ljus, trevlig och fin Luciadag i morgon på er allihopa.... så hörs vi en annan dag...

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ha...vilka bilder....synd du inte fick med dofterna av pepparkakorna..

    Ja de hade kul, töserna!!!

    vi hörs sen!!!
    Kram, Lena

    SvaraRadera