2007-12-08

Nu tändas tusen juleljus.....


Vilken dag vi haft här idag... Full rulle kan man nog säga. Vi har äntligen blivit klara med "småkottarnas" rum. Det blev riktigt fint där inne. Dagen idag har ägnats åt att julpynta. Ni kan se en av mina favorit-jul-saker där uppe på bilden. Jag tycker min gumma är så go... eller så är det för att hon påminner om mig? =) Nu så kan jag äntligen slappna av lite och börja med det riktiga julböket. Mums med allt gott som ska göras nu. Jag och gubben har som en liten tradition att vi sitter sent på kvällen och gör mandelmusslor. Det är vår speciella jul-mys-stund. Julgranen kläs alltid kvällen innan julfirandet. Den kläs på natten när barnen sover. Dom vaknar då på morgonen till en glimmande gran med paket under.

Jag måste bara skriva några rader om Oden med. Han har varit så nervös nu när vi har målat och stökat här hemma. Han har separationsångest den stackaren. Han har varit nervös, kinkig, sur och orolig en över en vecka nu. Nuuuuu äntligen när allt är på plats så får han lugn i kroppen. VI SKA INTE FLYTTA!!!!!!!! Pjuh.... Balder har liksom hakat på Odens nervositet och varit ganska odräglig han med. Fast utan att fatta varför. Men nu är det lugn i lägret. Jag och gubben passade på att njuta av pizza på Orupsbacken nu på kvällen. Det var gött nu efter allt bök hemma. Dessutom gör dom fantastiskt goda pizzor där.

När vi kom hem försökte jag ta kort på den klara stjärnhimmeln. Det gick tyvärr inte. Nu får ni lite bilder från vårt hus, grannens blå ljusslinga och från vår lilla fågelholk som redan är bebodd. Vi har fått små söta blåmesar där i. Gubben var lite avundsjuk härom dagen när det blåste. Han tyckte det så så gungit skönt i i holken. =) Näää fyyyy... inget för mig. Då hade jag ju blivit sjösjuk.

Ha en underbar andra advent så hörs vi snart igen....
Bajbaj.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar