2009-05-06

Tjingeling på er!

Ibland förstår jag verkligen varför man bor i Skåne. Bara njut av dessa fantastiska bilder av naturen.... man skulle kunna vara förutan doften av rapsen. :0)
Denna lille gynnaren kan räknas som självmordskandidat. Varje dag drar han iväg med frugan över vägen. Bilarna håller 70 här och vet man inte om att dom finns här så.... Ännu en vacker bild över våra fina fält....
Tja... Hundar behöver oxå ett bad då och då. Här har vi lille Oden som blir en snyggweiler.
Men lika go sen en liten bebbe är han här pappa frotterar pälsen med x antal handdukar.
Det är ju inte precis den lille modellen på jycke. Han tar upp större delen av badrummet
Vad gör pappa där bak nu då? Han håller väl sig till att torka mina bakben? :0)
Förra sommaren gick åt till att måla huset och bygga altangolvet. Nu så har väggarna kommit upp.
Det blir kanonbra.....
Titta på träden som snart ska slå ut....
Upps.... Nu hoppade vi allt fram i tiden lite. Alla träden är nu gröna och fina.
Vi fick ju ett tag med riktig sommarvärme. Gubben passade på att bygga blomkrukorna då och jag planterade för fullt.
En helt underbar hörna fick vi att sitta och mysa i.
Grannens växthus är det full rulle i med. Granarna som växer här bor det ekorrar i. En hel familj har vi fått i år. Det är fantastiskt kul att sitta och titta på dom när dom leker i träden.
Här får ni en bild på altanen med de finast blomlådor man kan tänka sig. Guuu vad jag är stolt över min gubbe. Han kan fixa han.... jag berättar vad jag önskar och så... vipps.... bygger han det.
och inte nog med det.... Han städar efter sig oxå....
Men titta så bra det blev....
Precis som alla andra insekter och så så kommer även hojarna fram när det blir varmt. Här har vi väninnans nya hoj. Guldig och grann.... Tat lugnt i trafiken tjejen! :0/
Ha det gött där ute tills vi ses igen.... bajbaj....

















2 kommentarer:

  1. Fan vilken häftig hoj!!

    Snyggweiler var ett passande namn!!
    Måste komma och hälsa på er snart, ni har ju jättefint!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir med huset, ser riktigt mysigt ut!! pok

    SvaraRadera