2009-07-30

Hej!

Hej på er!
Igår var vi på en heldagsutflykt. Jag har lite goa bilder från den...
Vi började med att åka till Forsakar, Skånes vattenfall.
Det var brant och med stup vid sidan av stigen...
Töserna som har spring i benen tog Balder med sig och försvann uppför. Tur jag har en förstående gubbe och så Oden så klart. :0) Dom väntade snällt på mig och vi pausade flera gånger. Töserna väntade på oss eller kom tillbaka för att möta oss.
Fint och lummigt var det vid övergången till ravinen.
Oden håller tårna i styr när han går över. ;0)
Hundarna fick dricka ur det färska vattnet och svalka tassarna lite.
Jag väntade på höjden....
Sedan bar det iväg till Stens huvud mellan Simrishamn och Kivik. Häftigt träd va? Eller om sanningen ska fram så var det en bra plats för mig att vila på. :0)
Jag är riktigt stolt över mig själv att jag lyckades ta mig ända upp. Alla med fibromyalgi vet vad jag talar om... En ljuvlig utsikt väntade och ett kanonställe att sitta och vila på. Men visst är det lite närmre till himlen från österlen...
Inte bara jag som vilade....
Törstiga? Tur Oden har sin rygga med och bära saker i till mamma.;0)
Lilla dotra njöt oxå av utsikten på Stens skalle.....
Väl inne i bilen igen så styrdes den till Vik där hundarna badade i hamnen. In i bilen igen och vidare till Simrishamn. Där inhandlades det pizza och kebabrullar som sedan intogs i gästhamnen. Mums....
Inte varje dag man äter middag med denna utsikten....
Lyckost dom som alltid får bo här....
Tjaha... nu får ni ju reda på varför gubben är glad för vår stora bil. Inte bara för att hundarna har en kanonplats där bak när han kör... utan kärringen parkeras där när hon blir trött oxå och resten utflyktar vidare. :0) Men... jag klagar inte. Jag är så glad att jag var med ändå.
Lilla dotra satt kvar i bilen och "passade" mig. Hmmm... Handlade nog mer om att kunna få sitta och smsa i fred? :0)
Här kommer gubben, stora dotra och hundarna tillbaka efter en hamnpromenad efter maten.
Oden funderar på att bli båtsman....
Bilen styrde vidare till Kåseberga. Vi gick ner till hamnen, rättare vi parkerade i hamnen. En ny promenad väntade för gubben, töserna och hundarna. Jag hittade dessa jättetistlar... enorma!
Det är alltid svårt att fånga på bild hur stort ngt är egentligen. Men dessa var enorma typ mellan en golfboll och en tennisboll i storlek.
Här går mina nära och kära vidare längst med den steniga stranden....
Jag satt och tittade ut över det mäktiga och vackra havet. Vilket även denna sothöna gjorde...
Kåseberga hamn ......
Hundarna badar lååååååångt borta.
Jag tog mig bort till piren och väntade i solen i stället. När mitt gäng kom tillbaka så ville töserna så klart gå i suvenirbutikerna och kika. Balder gick med gubben ut på piren för att titta på båtar. Oden stannade hos mig....
Världens vackraste rottis......
Nybadad i havet och luktar tång.... var glada ni slipper doften i datorn. ;0)
Han vet hur man ser söt ut! ;0)
Här kommer gubben och Balder tillbaka....
Visst är det meningen att man ska ha hunden i koppel. Meeen.... Balder är ngt asocial och hälsar vare sig på folk eller fä när han är udombys på detta sättet. Dom kan dom....
Ha det bäst där ute... Nu ska jag lägga mig på soffan och ta hand om mina svullna och värkande ben..... aj aj aj.... ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar