2009-07-31

Hej!

Stora dottern och moster har varit hundvakter till kusinens vovvar över natten. Idag så åkte jag och lilla dottern för att hämta hem den stora. :0)
Kusinen och maken har en pool till flickornas stora glädje. Här har vi den största i plurret.... Bara 24 grader kallt... brrrrr....
Maja och Nonno håller vakt från gräset....
Örk piii... vatten i snoken!
Här sitter lilla dotra och huttrar. Bilderna är missvisande eftersom det egentligen är den lilla som är blötdjuret och bara plumsar i. Visserligen så fryser hon efter en liten stund och får gå upp.
brrrr.............
Men när den stora väl kommit i så går hon inte upp igen. :0)
Titta vilka söta fina små minirosor dom har i trädgården.
och här har vi maken..... ;0)
Maken i huset har gröna fingrar och gillar lite ovanliga växter.
Här börjar vi enkelt med vanliga äpplen.
Men trädet är överfullt... orättvist eftersom vi hade två kartar som fåglarna tog. :0(
Nonno gillade att fånga äpplen och sen äta dom så att Maja inte skulle kunna sno hans "boll".
Maja tog ett dopp med stora tösen... tillbaka på landbacken får hon passa nassen från stora stygga Nonno. :0)
Ett fantastiskt träd har dom i trädgården. Det är både vackert och funktionellt Hade jag orkat bära det så hade jag trädnappat det.
Trollska grenar och underbart bladverk.....
Gissar att detta kommer att bli ett klätterträd till eventuella kottar i huset? Jag kommer att tänka på den där sången.... (Kalles klätterträd) Emma finns bara i fantasin..men hon e fin... tycker kaalle... Ni fattar va?
Han med dom gröna fingrarna.. eller var han nu en helgrön groda?... har även olivträd....
Fikonträd......... och ett limeträd som inte är med på bild.... tyvärr... kanske skulle blivit trädgårdsmästare i stället för datasnille till ikea?

Moster är för go... hon tog sig tid att lägga upp en klänning till mig som jag ska ha i morgon. Jag tror inte man kan ha en bättre moster och kusin än vad jag har. Lav jo!
Ha det bäst där ute... i morgon ska vi på bröllop. Tjoho vad alla gifter sig i år. Måste vara Vickan och Daniel som är sent ute? Men å andra sidan så ska inte våra nunor tryckas upp på disktrasor, muggar osv... :0)
bajbaj....

2 kommentarer:

  1. Jaag måste ju erkänna att jag är riktigt snygg uppe på stens huvud, ;D Puss och kram emelie (L)

    SvaraRadera
  2. :0) Du är väl alltid snygg gumman. pok från oss alla

    SvaraRadera