2009-07-07

HALLÅJ!

Hej på er!
Som ni alla känner till vid detta laget så gillar vi att ta lite små utflykter då och då. Några dagar efter midsommar hittade vi tillbaka till denna lilla underbara plats. Där är en liten sjö med karpar i, en dansbana och en grillplats. Kidsen passade på att undersöka....

Dotra passade även på att lära lilleman hur man dansar pardans....
Djup koncentration pågår....
Ibland så blir man riktigt varm inombords när kottarna gör ngt fint för sin lilla mamma. Denna fina bukett plockade dotra utanför trädgården. Blommorna räknas som ogräs men hon vet hur fina jag tycker dom är. Ngn som vet vad dom heter?
Gubben brukar låta bli att klippa utanför staketet eftersom jag är så förtjust i blommorna. :0)
En sen kväll var vi vid sjön och badade. Tja... familjen badade utan mig. Jag behöver ha minst 28 grader i vattnet om inte jag ska frysa till is... brrrrr.... Efter badet var det dax att köpa snusklubbor i kiosken. Såhär snälla kan Oden och Balder vara då... Den som väntar på ngt gott.....
En kvällsvy över vår badsjö.....
Några dagar senare var vi så varma att vi höll på att döööööö... Vi packade in oss i bilen och bestämde oss för att åka till stranden i Lomma. Men ack så lurade vi blev! Solen lös med sin frånvaro där... suck! Men lite bad blev det ändå och bygge av sandslott.
Alla hittade sitt barnasinne.....
Långt borta i horisonten ser nu turning T och bron till Dk....
Här har vi sandbyggarna med Barsebäck i bakgrunden.....
Jag tycker mest det likande kinesiska muren????
eller berlin muren?????
Tja.... fantasi är alltid bra att ha....
Man måste skölja bort sanden från badkläderna innan man ska åka hem.
och borsta bort den från händer.....
Inga vackra snäckor kvar nu va?
Jag hittade en fin väska på markanden.... Vi fattades 40kr i kontanter för att kunna köpa den. Nasarna tar ju inte kort. Typiskt! Fixar jag, sa gubben. Medans vi andra gick iväg så lyckades gubben pruta på väskan så jag fick den. Men han fick ingen påse att bära den i. :0) Inte illa att pruta 33%.... Han kan han.....
Ngt senare var vi tillbaka vi badsjön med några bekantingar. Gubben och kompisen och barn var så klart i plurret på nolltid. I mitten på bilden ser ni mig som fegar.... brrr... bara 25 grader ju!
Nu äntligen är jag i med väninnans man.
Väninnan har just opererat ögonen för sin närsynthet. GRATTIS till din nya syn på livet!!!! :0) Hon fick inte ha ljus i ögonen och inget vatten i dem heller. Sonen kom på en lysande idé. Han satte henne på surfingbrädan och simmade med henne ut till oss andra. Mest nervös var nog hennes gubbe att hon skulle dratta i. Hon var såååååå söt! som en liten teskedsgumma på surfingbräda....
Kusinen som ska gifta sig nu på lördag skickade en bild på sin blivande make i poolen! Gött och gissa om man blir grön av avund? Det kommer bilder från deras bröllop senare när dom är man och hustru på riktigt...
Ha det gött där ute så länge och smält inte bort i solen.....

1 kommentar:

  1. Vad söt jag var på surfingbrädan =) Pågen var en riktig pärla som fixade taxi!!

    SvaraRadera