2009-12-13

Tarzan tar över för denna gång....

Tjabba på er alla! OM ni missat det så är det jag som är Tarzan med z. Min tvåbensmamma är så kass på att starta gamla datorn. Hon säger det tar sådan tiiiiid... fräzzz... Då får jag göra det själv då så min 4bens mamma får se hur jag har det. ;0)

På kvällarna så brukar pappa ta med sig tidningen in i sängen. Den tjocka delen läser vi fort. Men sen kommer den med alla bollar och roliga gubbar med dräkter i. Den måste vi läsa noga. Självklart är jag med hela tiden. Jag har redan lärt mig att Zlatan är inte bara namnet på farfars katt utan oxå namnet på en kul gubbe som sparkar på bollar.....
Fast.... jag blir lite trött i ögonen efter en stund. Då leker jag titt ut med pappa. Han låter helskön då. Han liksom pustar som Oden när han sprungit långt.... Undras varför?
Snabb som en raket är jag.... Mamma hinner aldrig med kameran.... hi hi hi .....
TYST!!!! Nu läser pappa för mig om Zlatan!!!!!!
Gäsp... vad jobbigt det kan vara att läsa tidningen. Det är skönt att krypa upp till mamma och lägga sig sen och sova....
Gissa vad.... jo... här finns något som går i taket. Det är sant! Jag hör dom....
Mamma försökte lära mig att det heter möss. Jaaaaviiiissttt.... tssss.... och vad är möss? ha ha ha... något som går att äta eller?
hmmm... hon luras alltså inte? Det finns något som springer, hörs kul, luktar gott och som man får lov att döda? Mamma lovar jag ska få en heeeel burk tonfisk om jag lyckas fånga en såndär mus någon gång. SE UPP MUSEN!!!!! JAG SKA FÅNGA DIG!!!!!! ;0)
så... då var det dax för en kvällslur.... I soffan är det pappa som gäller....
Han har så stora händer så jag behöver inte vara rädd för att kasa ner.
En eftermiddagslur på en värmd köksstol funkar det med. :0)
Ibland så datar jag med pappa. Vi farmar på facebook....
Det är mat nu va???? Jag väntar!!!!! Kom nu då.....
Någon tokig människa sa för lääääääänge sedan till min mamma att katter som ligger mitt på golvet är det fel på. Stackars mamma o pappa i så fall för då är det fel på både mig och Smilla. Vi ligger på golvet och nannar gott precis som en hund ska göra ju.... eller???
Här ligger vi... 3 av 4 hundar framför spisen i den goa värmen. Storebror Oden kan snarka han. Bara så ni vet alltså. ;0)
Storebror Balder har så mycket päls och vill inteligga hos oss andra. Han gillar inte när det blir för varmt. Därför väljer han att ligga vid dörren. Jag bara längtar tills vi ska få basta. Smilla har berättat om det lilla varma rummet som mamma och pappa använder ibland. Det låter såååå mysigt så.... oh vad jag längtar...
Här är min biologiska siss... Hon har det gött och är Lucia idag. Hennes storasyster, rottisen Nikki, klädde inte lika bra i lucialinne och ljus. Visst är hon söt... Mamma undrade om jag saknade henne... ha ha ha.... NÄÄÄÄÄÄ!!!!!! Konstigt nog så har jag inte saknat min kattmamma eller pappa eller syskon ett dugg. Antagligen för att jag fick två större bröder och en storasyster och massa nya folk på stört??? Men suck vad Smilla är renlig.... hon ska bara tvätta öronen på mig och ja... fyyyy.... vad gör det med lite pippisar i näsan eller gomorgon i ögonen?
Nopp nu så har jag inte tid med er mer.... Dax att ta en lur i soffan så jag orkar läsa tidningen med pappa sen innan jag ska sova för natten.
viff voff på er.... eller var det nu mjau maju????
asch.... bajbaj....
så länge.....

1 kommentar:

  1. Måste ju säga att han har blivit väldigt stor:) Vad kul att han växer på det viset..God jul på er alla från Fam Röjdell

    SvaraRadera