2007-07-19

Hej på er!


Hoppas att alla har det bra där ute i landet.....


Här är det lugna bandage.... :0) Jag har nämligen fått bort både stygn och gips från min fot. Den är fortfarande i ett fint litet paket och jag har hjälp av kryckor när vi åker hemifrån. Men framåt går det!


Svägerskan med familj var ju på besök i helgen. Det var riktigt kul att dom kom ner. Deras lille gamle taxameter, Lukas, var oxå med. Det gick fantastiskt bra med alla hundarna. Ingen klumpig rottis som trampade på honom och ingen terrorist till unghund som retades. Hade man varit säker på att det skulle vara så att ha tre hundar så hade det varit ok.


Lördagen vigdes åt fotboll och sightseing(stavas det så?).

Gubbar och stort barn släpptes av i Trelleborg vig Vångavallen. GAIS var ju på besök. Jippie och tyvärr så blev det 0-1 till GAIS. Lite taskigt tycker jag.... Vill ju verkligen att Tbg ska vara kvar i allsvenska nästa år med.

Svägerskan tog jag med ner i Skanörs hamn och där åt vi glass med småkottarna. Den stora sonen och hans kompis kom på sina hojar och visade de fina vita stränderna som vi har här nere i söder. Enligt svägerskan så uppförde dom båda sig exemplariskt och jag behövde inte skämmas för dom ett smack. Neeee... jag vet att dom kan vara stjärnor när dom vill... :0) Efter glassätandet begav vi oss till Falsterbo och Måkläppen. Här kan man se sälarna när dom dyker och leker intill stranden. Normalt sett alltså!!!! Nu så har visst vattnet tagit överhand här oxå så vaken strand eller sälar syntes. Men det blev en fin promenad på en timme och fåglarna finns ju där oavsett om kläppen ligger under vatten eller ej. Under denna fina tur så satt jag kvar i bilen och väntade. Min fot fixar inte riktigt att gå på sand och så. Men det är väl värt ett besök om man inte varit där tidigare.


När familjen "E" åkt hem blev det väldigt tyst.... Det är definitivt det värsta med att ha en massa folk som sover över. Det blir så tyst och trist när dom åker. Man kommer ju ganska snart in i de vanliga rullorna igen men just när folket åkt blir det så hmmm... jättetyst....


Min kära lilla kusin och hennes man har skaffat en till vovve. Han ska heta Nono. En go och fin liten chokladpralin som är springerspaniel till rasen. Ännu så länge har dom han bara på prov, eftersom han är 7 månader och deras Maja är 2+. Maja är som sången i elektric banana band... Maja min Maja min bitska lilla piraya.... Men det skyller vi på alla människor som fullkomligt attackerat henne. Visst är det konstigt??? bara för att hunden är lite, har massor av mjuk o go päls och är söt så tror folk att det är ok att kasta sig över dom på samma gång som dom med gäll röst skriker... ooooo vilken söööööt liiiiiten vovsing.... Inte konstigt man blir livrädd som hund då! Förstår inte att där aldrig är ngn som gör så mot våra hundar? ha ha ha..... Men hon är våra gossars egna lilla tjej och gud nåde den som gör henne illa....


Nu får våra gossar en lillebror oxå att passa. Gissar att Maja och Oden bildar soffpotatisarnas klubb och att de två unga kommer att riva trädgården där ute. Tja... Det som finns kvar av den efter vår lilla minitsunami....


Nu ska jag sätta på lite gott kaffe och fördärva mina lungor lite till.....


Ha det gött tills vi hörs nästa gg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar