2007-07-09


Tjingeling!


Att vatten kan ställa till med så mkt bekymmer och sysselsätta så många personer kunde jag knappast tänka min innan. Men det gör det och det kommer antagligen att bli en lååååång följetong på det med.


Vi har alla små kottar samlade hemma nu. Vilket liv det är ibland.... hundar ungar och hembryggt äppelvin.... nja inget äppelvin men väl äppelmust. Vi har nämligen varit på tur till Kiviks musteri idag. Då blir man ju mer eller mindre tvungen att köpa must och kräm med sig hem. Kan ju inte sticka under stol med att vi vuxna faktiskt oxå tycker det är gott.


Vår lille Balder går för högtryck nu. Han har en massa spring i benen och vill hjärtans gärna vara med alla personer på samma gång. Detta blir lite problematiskt för lille Blubbis... han kan ju inte dela på sig. Inte nog med att alla rör sig dagtid utan alla sover oxå på olika ställen nattetid. Ni kan bara tänka er vilka många platser den lille måste hålla koll på. Jag gissa på att han blir som en zombie efter två veckor? eller så blir han helgalen?


Största killen som är 20 har köpt sig en hoj, en sådandär som går fort attan och heter Ninja. Snacka om att hans stackars mor (jag alltså) har magknip varje dag innan jag fått livstecken från han. Men... man kan ju inte packa in dom i bomull och förvara dom i en kupa av ngt slag för att skydda dom hela livet. eller???? men ni ska veta att jag skulle vilja.


Minsta tösen fyller 13 på lördag. Fråga mig inte hur hon blev så gammal för det har jag inte en susning om. Tycker bestämt att det är fullt nog med en tonårsdotter i huset. Tänk dig två som ska sminka sig på toaletten... två som pratar i telefon.... två som ska ha datorn.... osv.... Vi har i alla fall tur att dom båda är snälla och hjälpsamma och att dom inte fightas sins emellan.


Nu börjar snart alla marknader här i Skåne Varje år går vi på någon av marknaderna. Detta året har vi bestämt att vi bara ska ta någon av de mindre och skippa de stora som Kivik och Sjöbo. Det är lite samma varje år liksom.....


Ha det gött så hörs vi snart....

PS Lite kluven idag eftersom Gais slog Trelleborg i fotboll. Gubben håller ju på Gais och för att "stå vid min mans sida" kan jag väl heja på dom med. Men som en fd söderslättbo så vill jag ju gärna att Trelleholla ska hålla sig kvar i allsvenskan. Men dom kan väl få vinna nästa gg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar