2008-01-05

God fortsättning...











Nu har vi kommit några dagar in på det nya året, 2008. Kan ni gissa vad?! Joooo.... snön har äntligen kommit till oss. Men jag gissar på att det är näst intill bara här i Skåne som vi fått snö? Har hört på radion idag att det är världens is kaos runt om i Skåne Tja... svartisen här är inte att leka med. Gubben som kommer norröver ifrån hade inte råkat ut för svartis förrän han flyttade till Skåne Det ökade i alla fall hans förståelse för att det blir sådan kaos här nere varje år. Inte trodde han att det i sin vildaste fantasi skulle finnas sådan is någon stans. Men det sägs ju att man lär så länge man lever. Det ligger nog ngt i det tror jag.

Idag bjuder vi på lite fina bilder på vårt vackra vinterlandskap. Jag låter dom tala för sig själva.

Sedan måste jag ju visa er lite flera bilder på Smilla. Jo du läste rätt.... hon heter numera Smilla och inte Silla som jag skrivit tidigare. Det var ngt fel med att kalla på henne... och det kändes mycket mera rätt att kalla på Smilla. Då fick det bli det! Dessutom så var det gubbens och stora dotterns första val av namn till henne. Skönt är, för Smillas del, att hon slipper och kallas för den lilla hårlösa. =) Hon tappade nästan all pälsen som liten bebis på grund av loppmedel. Så kan det gå när man får panik av ohyra och medicinerar utan att läsa heeeeela instruktionen först. Ha ha ha.... jag anklagar inte hennes uppfödare för det. Det skulle faktiskt kunnat varit jag med, tror jag. Lite halvfobi för kryp och insekter kan jag göra mig skyldig till att vara. Men nu vet vi i alla fall att hon inte tål det! Pälsen håller på att växa ut igen och hon är så söt sååå... bara kika på henne.... spinner som ett helt väveri gör hon med....

När jag steg upp i morse så tittade jag i levandefällan på altanen. YES!!!! idag satt den lilla musen där. Han skulade under plattan i buren eftersom det regnade. Gubben fick ta Balder med sig ut i skogen och släppa den. Jag hoppas att han inte hittar hem igen? musen alltså... ;)

Ha en skön helg på er alla och ge er inte ut och kör bil i Skåne om ni inte måste.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar