2008-01-01

2008-01-01



Hej på er där ute!

Nu har vi fått ett nytt år och det känns som om helgerna är slut. Resterande ledighet är mest bonus i vårt hem. Vi har haft en helt underbar julhelg med trevliga människor som varit på besök. Lillejul hade vi gammelmoster och hennes man samt min underbara kusin med man och hundar, Nono och Maja som ni träffat tidigare. På självaste julafton kom svärfar med fru och minsta sonen på besök. Tja så liten är han ju inte precis, men tonåring i alla fall. =) Eftersom dom är på långväga besök så stannade dom över natten. Detta var riktigt kul eftersom gubben uppskattar det hela lite xtra att hans pappa och lillebror kommer. Jag och "styvsvärmor" skulle säkerligen kunnat slå ihjäl en hel vecka med diverse aktiviteter utan några som helst problem.

Resterande av julhelgen var lugn och vi passade på att mysa lite för oss själva.

Nyårshelgen närmade sig... Jag beställde en ny mobiltelefon till mig själva i julklapp som iofs min far och styvfar betalade. Tack till er båda! Ni kan tro jag har fotat en hel del. det är dessa bilder ni ser här ovan. =)

Den 30/12 fick vi ett ny förvärv till familjen. Det är en lite mise... en söt flicka av raserna Maine coon och norsk skogskatt, hon fyllde tre månader den 21/12-07. Balder är nyfiken så det förslår och skulle såååå gärna vilja fånga henne. Tyvärr Blubbis... hon är för snabb för dig och sen gör det lite ont på näsan när hon inte vill. Oden däremot håller sig lite på sin kant. Jag skulle gissa på att on en vecka så ligger hon och sover med Oden? Han har bara inte riktigt koll på varför hon spinner så infernaliskt I hans värld så tror jag han tror att hon morrar? Hmmm... han lär sig väl?

Under självaste tolvslaget så var alla våra bekanta förutom jag, Klangen och djuren ute för att smälla raketer. Detta har inte varit några problem tidigare. Oden gillar när stjärnraketerna lyser och att det smäller bryr han sig inte ett dyft om. Silla som misen heter låg på rygg och nannade gott, helt ovetande om all uppståndelse. Blubbis däremot var inte alls lika förtjust. Han var rädd och yperventilerade ett tag. Det var i alla fall inte värre än att han vågade sig fram till mig. Vilket kan vara ett under bara det eftersom han är husses lille vovve. Men men... det är förhoppningsvis bara detta året som han hade en liten "spökperiod"? Idag så smög han ut när det var dax för morgonpinkeriet, och kan ni tänka er... inget pang-pang.... fritt fram alltså.

I natt innan vi skulle gå och lägga oss gjorde jag en upptäckt... detta gjorde att min kära gubbe äntligen tror på mig. Jag har inte velat ha fågelbord och fågelmat för nära huset i trädgården eftersom möss och råttor oxå livnär sig på detta under vintern. Skitsnack har folk i omgivningen sagt Meeen... så i natt kallade jag på gubben... visst hängde det en fet liten mus halvvägs ner i nätet på talgbollen och käkade för fullt. Jag vill ju inte ha möss så nära huset men det kändes skönt att äntligen fått visa att mina påståenden varit rätt och riktiga. Resultatet blev att gubben riggade en levandefälla mitt i natten och laddade den med rökt korv. Musen har inte vågat sig fram ännu men vi hoppas på fångst under nästkommande natt... sen får han flytta låååååångt upp i skogen i stället....

God fortsättning på er alla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar