2008-01-10

Tjabba Tjenis Hallå!

Jaha, då var det dax för gråväder igen. Regn, rusk och allt bara blött i hela skogen. Men å andra sidan så går jag hellre i skogen och blir blöt än på någon trottoar i storstaden. Men med regnet kommer ju alla blöta hundar med. Balder är väl inte så farligt. Han skakar sig så har han fått ur vattnet i sin päls. Värre är det med Oden. Han inte bara blir dyng sur inpå skinnet utan han blir ju förkyld oxå. Ja det stämmer... han är snorig IGEN... Lilla fröken Smilla hon klarar sig i alla fall. Alltså... ni nu som är "äckelmagade" ska sluta att läsa nu!

Vår lilla kattfröken hon är så fin i kanten. Det ska putsas och tvättas hela tiden. Men jag tycker inte det är så käckt att hon ska tvätta sig själv när hon varit uppe och trampat i sin egen bajs. Det luktar lika illa som när barnen började äta för första gången i sitt liv. Med andra ord så är detta en av nackdelarna med att ha en kattfröken som helst vill gömma sina små tollar genom golv och ner till jordens mitt. Bläääärk! Jag har med andra ord varit påpasslig, gubben med för den delen, och fångat henne när hon varit på toa. Vi torkar henne i gumpen nu och kastar bort hennes lortar omedelbart. Vad som är ännu värre är att Balder tycker det är mumma! Behöver jag berätta mer? Nu har vi en grind så bara Smilla kan ta sig in till toan och den hoppar familjen över som häcklöpare nu varje gång Smilla ska gå. Inte trodde jag att en katt kunde engagera en hel familj med sina toalettbesök? =)

Dottern har varit hemma från skolan idag, med magont, skallebank, hosta och moderat feber. För att hon skulle aktiveras med ngt så hjälptes vi åt att leta upp ett recept på amerikanska cupcakes. Vi gjorde några med choklad i och några med björnbär i och sen hällde vi kristyr över. Tja dom blev väl ganska ok? Eller vad säger ni? Vi kanske ska träna lite till? Jag förstår inte vad jag/vi alltid gör för fel med kristyren? Är vi för snåla eller what? Ngn som vet hur man bär sig åt för att få ett fluffigt fint täckande hölje?

Nä, nu sak jag gå ut i köket och ta mig en smakbit.

Ha dä så länge..... baj baj....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar