2007-09-30

BYGGA GOLV????






Hej igen på er där ute!

Jag och gubben har roat oss med att bygga en bit golv framför öppna spisen. Vi var på Höganäs outlet och införskaffade lite fin svart klinker för ett tag sedan. Jag förklarade för gubben hur jag ville ha golvet. Men se det var han inte riktigt med på. Jag tror han har lite svårt med att se saker framför sig hur ngt kommer att se ut? Jag o andra sidan kan xakt se hur det kommer till att se ut. Det är inte bara på gott. Ni kan inte ana hur många ggr som jag blivit besviken för att resultatet inte stämmer med min inre bild.

Men hur som haver så blev golvet skitfint till slut. Jag ville nämligen krossa plattorna och bygga golvet som ett pussel med stenkrosset. Jag valde dessutom svart fog. Detta gör att från håll ser allt ut som en stor svart platta men när man kommer närmre så upptäcker man att det faktiskt är bitar. Alla gör vi våra misstag innan vi lärt oss. Vårt misstag var att även lägga fog ute i kanten mot golvet. Min kära svärfar berättade då att det kommer till att smula sig och gå sönder efterhand som golvet rör sig och hundarna springer på det. Hmmm.... Självklart så hade han rätt! och bara ngn dag efter han berättat detta för oss så rev Oden upp en bit av fogen. Nu ska gubben ta bort fogen och lägga på en kant av latex(tror jag det var). Nu är i alla fall hela spisen klar och jag tror inte man kan bli mera nöjd än såhär?

Vår lille Balder har fått en Nasse, nalle Phus vän, av dottern. Hav vårdar den ömt och springer gärna runt med sin nasse i munnen. Oden får vi hålla efter lite för skulle han få tag i Nasse så är där ingen Nasse kvar kan jag säga. Balder har lugnat ner sig fantastiskt mkt den senaste tiden. Man kan nästan tro han börjar bli normal? =) Just nu har han en lite spökig period. Takfläkten kan anfalla, stereon uppe på skåpet är en hundätare, andra människor och hundar vi möter är ute efter att ta honom och han blir som en plåsterlapp vid gubbens ben. Den stora lyckan i livet är när han får ligga i gubbens säng och helst då uppe på bröstet så han kan ligga och snusa honom på hakan. Då får lille Blubbis all trygghet och närhet som han så väl behöver just nu. Suck! Dessa hundar.... dom är som små barn......

Tjingeling för nu ska vi ut och gå i regnet och bara njuta av höstrusket för att sen dricka varm choklad och värma oss framför spisen.... mmmm.... det är livet det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar