2007-09-16

Denna dagen....







Fyyy... dagen i går tog mer på krafterna än väntat. Dagen idag har blivit en slappedag med lite dator, hundmys, go mat, tavelhängning och fotboll. Oden har varit sjuk i natt. En illamående rottis som salivet rinner på är inget man skojar bort. Jag menar.... det blir bokstavligt talat pölar med saliv där han står och går. Klockan blev halv två innan hans mage hade lugnat sig och vi alla kunde få sova. Han har en konstig förkärlek till mamma(mig) när han är sjuk. Han står vid min sida av sängen och stirrar på mig. Förstår jag då inte att han mår dåligt så lägger han sig i korgen och gnäller. Gnyr eller gnäller är inte riktigt rätta ordet för att beskriva hans läte. Jag skulle mer förknippa det med en knarrande dörr. Med hans snoriga nos(den är inte liten) två cm från mitt ansikte och sorgsna ögon så förstår man att ngt är fel. MEN VAD???? Just igår så var han illamående. När han sedan väl somnade så lät han som ett helt sågverk. Gissa om jag och gubben är trötta idag? När gubben steg upp idag så fick Oden komma upp till mig lite. Ni kan tro han njuter då.... Tippar på att han gärna skulle vilja vara sjuk lite oftare bara han fick ligga i sängen hos mamma och bli bortklemad? Min lille goe vovve är fuker... kom ska mamma sela på dig så du blir frisker.... hmm... snacka om att man kan vara pjoskig.... =)
Just nu sitter gubben och tittar på GAIS mot Kalmar. GAIS leder just nu med 1 mål. För att behålla lugnet i familjen idag så hoppas jag att dom vinner. Fast gubben brukar repa sig ganska fort.

Vi har en ny tavla som vi hängt upp idag. Lite halvknepig och modern. Den sätter verkligen sprutt på fantasierna. Den har fina och varma färger med guldiga inslag. Den är helt ok att vila ögonen på. Vad tycker ni?

Nu ska jag gå och titta på tv med gubben och mysa framför den goe brasan som svärfar gjort åt oss.... Hurra för pappaLasse!!!!!

Ha det bäst tills vi hörs nästa gg.... och håll nu tummarna för GAIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar