2007-09-12

Helluuu...












Ni ska ju inte tro annat än att jag inte är en flitig "bloggare".... men handen på hjärtat så blir detta lite sporadiskt. Men jag har kul och jag hoppas att våra avlägsna släktingar oxå kan tycka det är lite kul att läsa vad vi hittar på med här nere i söder.
Idag var jag hos doktorn och fick visat upp min fot igen. Han sa att det ser fint ut och att det läker sakta men säkert. Den senast månaden har jag åkt till Lund och visat den var annan vecka men nu äntligen ska det bli var tredje. Det är inte sådär superkul att bara åka dit och sen hem. Det är ju faktiskt mellan 3 o 4 mil enkel väg.
Jag och stora dottern blev supersugna på äppelkaka för ca en timme sedan. Vi kastade oss i bilen och for in och köpte äpplen och vaniljvisp. Nu har jag fått ihop en smulpaj som står i ugnen och gottar sig. Det ska bli såååå smarrigt sååå.... Oden stod så klart vid min sida och dreggelputte ville så klart ha en äppelskrutt att gnaga på. Klart mammas lille bantande klump fick en skrutt. Det kan han väl inte gå upp av väl? Fast man vet aldrig. =)
När vi körde hem ifrån affären så slog det oss hur fantastiskt lyckligt lottade vi kan vara som får bo i skogen. En helt underbar höstdag precis utanför dörren. Att bara stå på grusvägen och få lukta alla dofter från naturen, känna vinden, se ljuset gör att jag blir rent lyrisk. Nu tror ni säkert att jag har en fin djup poetisk ådra. Ack vad ni bedrog er! Jag är bara helt enkelt glad och lycklig över att få bo i naturen i vårt hus. Det var detta vi kalllade semesterboende tidigare ju. Nu så har det blivit verklighet och vardag. Trots det är en vardag så slutar man inte njuta av det.
Idag tänkte jag bjuda på lite bilder från vår närhet där vi bor... titta njut och avundas.... =)


Bajbaj så länge.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar