2007-09-16

Rally....










Hej på er där ute!
Igår var vi iväg och tittade på rally. Detta var, trots min 41 år, det allra först riktiga rallyt för mig. Det var riktigt kul faktiskt och något som vi kommer att fortsätta titta på. Med min dåliga fysik så blir det inte så mkt springande över stock och sten i skogarna. Detta löste gubben enkelt genom att ta med en brassestol och dyna. Han tog även med en till sig själva. Denna stolen blev dock min väninnas stol under trippen. Hon har nämligen varit snörvlig, febrig och bihålor tätare än våra fönster. Detta passade ju skitbra eftersom det gav gubbarna och den stora dottern lite mera frihet att springa runt och kolla i de "bra" kurvorna.

Detta var även dotterns första rally och hon tyckte det var ganska coolt faktiskt. Nu har ju gubben och dottern fått väcka ett gemensamt intresse. Dom vill ha en rallybil och kanske så småningom kunna köra i undomsklassen. Är där några läsare med bra tips så bara kom med dom!!!!! Vi behöver alla tips och erfarenheter vi kan få. Det var inte bara bilar som vi beskådade där på tv-rallyt. Jag hittade en salamander som dottern genast plockade upp. Den var så söt och fin och med pyttesmå gulliga fötter. Efter vår tur ute i friska luften begav vi oss hem till kompisarna och åt korv med bröd. Deras lille kattunge växer som en deg på jäsning. Sixten, som katten heter, blir bara större och större för varje vecka. Jag tror vår lille Balder kan ha skitkul med Sixten när dom träffas. Eller så har vi en noslös hund med oss hem igen?

Ha dä gör gött så hörs vi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar