2008-03-25

Time igen...




Det är väl dax att jag fortsätter med vårens bravader nu?! Så ni hänger med i svängarna menar jag.... =)

Jag gubben och djuren hade en riktig njutardag här hemma för ett litet tag sedan. Helt moll allena.... sååååå skönt det var. Problemet blir bara att man inte riktigt vet vad man ska göra när ingen skriker på en och ingen som vill ha hjälp med ngt hela tiden. Lite rastlös blir man allt på samma gg som det är skönt. Allt har sin tjusning.

Gubben låg och slumrade på soffan och njöt av tystnaden. Då kom jag på den briljanta idén att lägga ansiktsmask. För en gg skull så kanske den skulle hinna att stelna och ingen skulle få mig att skratta så den sprack. Så blev det! Hundarna passade på att ladda batterierna och nöt och sov dom med. Smilla, som ju är vår lilla kise, är inte rädd för vatten. Hon är övertygad om att det bästa dricksvattnet finns i Odens skål. Vi har nu tappat allt hopp om en liten gullig och pluttig vattenskål till Smilla. Det är bara att acceptera att det är Odens skål som gäller för henne.

Efter min goa ansiktsmask bar det av ner i barkaret. Det är nog den bästa njutning jag vet? Att ligga i badet med ngt gott doftande i och värmen ryker upp ur karet. mmmmm..... så gott....

Men jag fick ju så klart inte vara ensam i badrummet. Smilla gillar oxå den ångande och väldoftande värmen. Hon låd fint på mattan och övervakade hela badet.

Framåt kvällen blev det lite gottigottgott framför tvn, melodifestivalens ena deltävling. Gissa om det var skönt att krypa ner i en nybäddad säng sen.

Min lilla xtra dotter som numera är över 20 skickade en bild på sig och hennes vovve. Han heter Rocky. Men tänk nu inte på boxaren!!!!! Rocky är minst lika snäll som han är stor och faktiskt lite mesig. Han har hela sitt liv låtit sig hunsas av den äldre Bamse som oxå bor där. Även när vi varit och hälsat på med vår gamle hund så backade han. Men aldrig någon ska kunna säga att Rocky är elak eller bråkig. Det vet han inte vad det är. Med andra ord så är lilltösen och hennes hund lika snälla och goa båda två. Lite tråkigt att vi ses så sällan nu bara. Saknar henne... snyft.... Hon var så go och tog hand om min store son när han gick i gymnasiet. Bara för att han skulle slippa åka så långt på morgnarna så fick han bo hos henne i hennes lilla etta. Hon lagade mat och tog hand om honom som den bästa lillmamma. =) Han hade det inte sämre där än hemma i alla fall. Min store lille goe tös. Hon har två syskon oxå, en äldre och en yngre. Vi har varit så nära varandra så barnen började kalla varandra kusiner och det gör dom ännu.

Ha det gött så hörs vi snart igen.... bajbaj....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar