2008-07-06

Hej!

Jaha... då var det fotboll på vår tv idag. Det har liksom blivit lite min tid vid datorn då. =)
Helt ok för min del. Idag så är det GAIS som möter AIK. Vi håller väl tummarna för GAIS.

Det har hänt en del sedan sist vi sågs här.... Nu kör vi.....


Detta var baksidan på vårt hus efter vi tagit bort plattorna och staketet runt altanen.

Huset hade en röd lasyr med svarta knutar. Här har vi börjat lägga bärlinorna till det blivande trädäcket.

Men eftersom det var dax att ge fasaden en liten dust med pensel så passade vi samtidigt på att byta färg. Omväxling förnöjer sägs det ju. Jag tycker själ att den blå färgen är skitfin och ljusar upp huset.

Hörnan på baksidan är nu klar och fint blå.....

Men hela fasade ska ju bli blå. Viktigast är just nu att baksidan blir blå eftersom trädäcket kommer en bit upp på panelen. Annars hade vi nog väntat tills nästa år med att måla. Nu blir det lite enklare att komma ihåg när vi målade sist och hur gammalt golvet är.
Titta vad fint det blir!
Nu så har ogräsmattan kommit på plats, vallar och dike under golvet byggts, reglarna kommit på plats och golvet börjat läggas.
Jag kan tänka mig hur det kommer att se ut nu.....
De gamla plintarna kan ni tro gubben fick slita med för att få upp. Han fick hjälp med den ena av sin gode vän. Det var nog tur? Trodde nästan han skulle förta sig i värmen.
Nu börjar golvet torna fram. Lilltösen hjälper till att måtta in brädorna...
Titta så mysigt!!!! Oden är övertygad om att pappa gjort en ny fin plats åt honom. Här uppe sitter han ju högre, slipper myror, slipper känna gräset mellan tårna. ;)
Tänk vad dessa djur kan konsten att njuta av livet!
Dom värmer verkligen mitt hjärta och tillhör familjen precis som alla vi andra.
Ha dä gött så länge....

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar