2009-11-28

Första veckan med Tarzan...

Nu har det gått en vecka sedan Tarzan flyttade in. Jag anade att det skulle ta ett tag innan jag fick tummarna loss att blogga. Får be Tarzans uppfödare om ursäkt för detta. Sorry... Men nu så kommer det i alla fall lite....

Det har hänt en del under veckan som gått...
Att sitta i pappas knä är favoriten! När gubben kommer hem om dagarna och kalla på Tarzan så skriker han som en kattunge i kläm. Detta pipande/skrikande håller han på med tills gubben lyfter upp honom och går runt med han. Gubben ville ha en "egen" stor katt. Det har han fått nu! Tarzan roar sig numer med att sutta på gubben ögonlock eller stampa på hans huvud och fånga näsan. Kan väl gå an kan tyckas???? OM det inte varit nattetid. :0) Jag störs inte det minsta av honom. När han "lekt" klart med gubben kurrar han ihop sig vid min sida och nannar gott... ;0)
Att vara lite kan ha fördelar med... Han får plats nära spisen i hörnan. Här är varmt och gott...
Sidan om spisen står deras klätterställning. I början på veckan så var detta Smillas övervakningsplats. Härifrån kunde hon följa alla hans rörelser på golvet.
mmmm.... varmt... gott.... myyyys.... prrrr prrrr prrrr....
Jag har då aldrig varit med om två surare djur än Oden och Smilla i början på veckan. Det måste varit när dom förstod att det lilla monstret skulle stanna. Dom flydde fältet och sov i stora dotras säng. Det var inte mkt vi såg av dom två på minst ett dygn. Sura som ättiksgurkor....
Tarzan fick nanna i Smillas runda soffa uppe trädet. Den lille stackaren har lyckats med att ramla ner där ifrån en gg. I SÖMNEN!!!!! Suck! Han skadade sig i alla fall inte. Tur var det!
Kan ni se hur hans öga blinkar uppe i toppen till höger?
Vi lyckades få en bild på strykarkatten här. Jag blir alldeles förtvivlad när jag ser den. Här sitter den igen på fönsterbläcket och tittar in på Smilla och Tarzan. Måste få tag i kattjouren och höra om man kan få låna en bur att fånga den i. Ett hem har han redan. OM vi får tag i honom? Grannen är oxå engagerad och vi har varit ute på kattjakt ihop. :0) Skam den som ger sig!
Självklart så kan ju inte Smilla gå runt och vara sur resten av livet... Med lite god mjukismat med tonfisk så kom hon fram. Tarzan fick till och med lov att kolla så dom hade fått samma sort i sina skålar.
På dagen kan det vara rätt mysigt att ligga i mammas knä och nanna lite. Hon sitter ju vid datorn och pluggar eller så är hon på sin farm. Attan bara att han inte får lov att jaga muspekaren på skärmen. Däremot så har han lyckats göra heroglyfer i mammas arbete. Han tyckte säkert det var coolt.
Jaha... nu så var det dax för stora prylardagen! Smilla flög på Tarzan! Hon bet, fräste, spottade och sparkade på honom. Han flydde och skrek. Helt livrädd... stackarn... i ungefär två timmar höll detta på. Misstänker att det var utsläpp av ilska och på samma gång lite uppfostran? Inte vet jag? Jag har ju bara haft en massa hundar och en katt.... Men "kattfolket" sa att så ska det vara.... Bara att vänta och se....
Det var nog det sista som skulle hända.... nu är dom goa vänner och hon tvättar den lille Tarzan både i ansiktet och rumpan. En liiiiiten smäll kan han få. Men det är mest på skoj då. Att ha fått en big siss som Smilla tror jag Tarzan gillar. När hon sover så kryper han nära intill henne och vill lägga nosen i hennes päls. Hon tycker det är helt oki och låter han komma. Dom är så goa och mysiga.... Undras när Oden ska få nanna med dom? ;0)
Ha det bäst där ute... nu ska jag gå och se på tvn med resten av familjen...
bajbaj....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar