2009-11-01

inlägg nr 100 fast bara som vanligt

Hej på er alla!
Som ni ser är detta inlägg nr.100. Då kanske man skulle kunna tänka sig att det skulle bli något alldeles extra. HA! Tji fick ni... Jag håller mig till det helt vanliga vanligaste. ;0)

Jag fick en jättesöt lite bild på min mail. En liten tummelisa... visst är hon söt så man bara smälter.
Vad mer som var sött så man smälter var lilla Lizzy. För en vecka var vi och tittade på det lilla underverket. Jag ville så gärna ha några fina bilder till min blogg. Men fyyyyy.... vilken liten virvelvind. Det var inte det enklaste trots dotra gjorde vad hon kunde. Några blev det dock...
Tja... nästan en bra näsbild.....
och nästa så hon kunde ligga fint i famnen.....
Någon som var mera villig att blo fottad var denna goa fina skapelse. Jag vet inte riktigt vad det är med mig och röda katter? Men jag dras till dom och tycker dom är helt underbara. Men... egentligen så tycker jag en katt ska vara grårandig... :0)
Det var så tråkigt att ta med blommor eller present till Lizzy så vi bestämde oss för att ta med lite kattmat i stället. Tinastina och hennes gubbe köper nog massor själv till bebben och inte för att snacka om vad mormor och morfar skämmer bort henne. Lika bra att visa katterna att dom med kan få ngt.
När lilltuttan blev trött så sa det plums vid altandörren. Utanför står dom äldre huliganerna och kikar. Charlie och Skipper är så otroligt lika. Jag kan nog bara skilja dom åt när dom står sidan om varandra och står stilla? Men ni ska ju bara veta vilka snälla hundar detta är. Tror inte dom har en ond tanke i hela sitt lurviga huvud?
Ja ja ja.... jag tittar ju allt vad jag kan... får ni ngn bra bild eller?
Vaken!!!! mumma vad gott det är att tugga på fingrar. Precis lagom motstånd... mmmmm...
Så klart så blev det kramkalas när vi skulle åka.
Kolla in den lilla goa rosa magen... sååå nuttig... Lizzy skriker: släpp mig släpp mig det blåser ju massor av blad här jag kan fånga!!!!! Fy vad dotra är taskig som kelar med henne.
Gubben fick ju så klart oxå kela med Tinastina innan vi åkte. Fast... dom ser mest rädda ut för varandra. ;0)
Bara hålla och gå liiiiiiite till med Lizzy. Lillkillen ville ju oxå kela med henne och säga hej då. Fast hans favorit är Charlie. I bilen på vägen hem konstaterade lillkillen att när han blir stor så SKA han ha en Charlie. WoW.... Tinastina har lyckats sabba lillsonen och Jessica lyckats sabba dotra. Suck! Hur ska våra jular se ut??? Charlie, Faca, Oden och ngn blandis + en flock katter + en unge som hatar päls och en som hatar dreggel. Hallelulja!
Dotras rum har fått ett ansiktslyft och då fick Odens soffa stå i vardagsrummet.
Gubben fick helt plötsligt en hel flock med folk som ville ha hans matbarer till hundar. Men en till Tinastina och en till hennes mamma så hennes pappa kan fortsätta produktionen till döttrar och hundar. Han är duktig min gubbe....
Nu är det höst och självklart så ska det mysas framför brasan på golvet....
Bonusmormor låg på soffan och lurade.... det var visst fler som smög upp för att lura lite.
Nawww... säger bonusmormor... han kan väl få ligga här lite hos mig. Han är ju så snäll. Klart han får ligga där lite då. ;0) Tänk.... när vi fick hem Oden var bmormor så rädd för honom att hon skakade. Aldrig skulle vi då kunna drömma om att dom skulle ligga i soffan och kela. Men det är en underbar syn.... och vi njuter alla av den.
På golvet så får Blubbis pedikyr... Min tur sen eller?
Ho ho... hoho.... jag e här.... får jag med komma upp?
Nopp lille Albin... Du blev ju ompysslad och fick pälsvård. Alla har fått "sitt" mys.
Vi har en sommarkatt i området. En stor lycka är att om vi lyckas fånga den så får den ett hem hos min väninna. Hon konstaterade att det faktiskt fanns liiiiiiite plats kvar i sängen till en till.
Till slut vill jag visa att det INTE bara är Smilla som har väluppfostrade vanor vid bordet. Även Herr Unix vet hur man ska föra sig. ;0)
Ha det kanon där ute så hoppas jag snön kommer innan det är dax att skriva här igen...
ba baj....

1 kommentar:

  1. Det var nog fler bilder på Hubbe än på Lizzy:-) Charlie älskar sin matbar, den får han äta ifred ur och kommer någon lurvig nära så kan man smaka på dem också, kaxig han blev!!!!!

    Jag gillar tanken på massa Faca och charlie hundar hos er på julen:) Men det är ju klart att det ska bo en lurvig hos er och inte bara hos sonen????

    Blev lite orolig att vi hade så skitigt hemma men efter ha tvättat skärmen såg det bättre ut:):)

    Kram

    SvaraRadera