2009-11-17

Nytt & gammalt...

Hej på er alla!
Suck... ibland så är det bra med två datorer. Den lille datorn kan inte ta emot bilder så då blir det lite tid mellan alla inläggen. Den stora datorn tar såååååå lång tid på sig att starta. dubbel suck! :0( Men men... nu så är det dax i alla fall.

För ett tag sedan var det farsdag som de flesta känner till. För att hedar far i huset så blev det denna fina morgonbild som sedan skickades till tv4 för allmän beskådning. Klart vi ska hedra pappa! ;0)
Någon dag senare så bar det av till tandregleraren med stora dotra. ÄNTLIGEN så var det tajm för att få bort rälsen i munnen. Hon var så glad innan... hmmm... efteråt så kändes det konstigt i munnen och hon saknade den de första timmarna. Tack till mc William som "räddade" henne från en käkoperation.
En dag så skulle jag ha bilen. Resultatet blev ju så klart att jag fick hämta gubben på jobb sen. Men varför köra ensam när jag kan ta kompisarna med mig? Båda var fulla av förväntan och tittade efter pappa. :0)
Klart Smilla oxå skulle med! Hon vill ju oxå följa med ut ibland.
I helgen busade vi lite med stora dotra. Hon har hållt Balders diet stenhårt och lyckats mkt bra. Innan hon fick det ansvaret så var det inte så noga med att råka tappa en köttbulle eller två till hundarna. Jag och gubben bestämde för att busa riktigt med henne. Här får Balder en sked med vispgrädde som vi sedan skickade till dotra via mms. Gissa om hon fick hicka? ;0)
Eftersom Oden trodde att Balder matades med grädde så fick han oxå ha en klick på snoken...
Sen var det någon som inte gillade grädde och blev sur....
Hoppas hon plockar fram sitt goda humör när lille Tarzan kommer.
Annars får vi hämta Tarzans pappa Brage så han kan berätta för Smilla hur snäll hon ska vara mot hans gosse....
Men att mamma Idun blir glad över att slippa dom små kan jag förstå. Snacka om att dom suger musten ur henne nu....
Här har vi hela syskonskaran... Vad jag vet är det Tarzan och Stina och kattflicka och kattflicka. Hoppas dom snart får sina egna namn.
Vi tror att detta är Tarzan som ligger och kisar mot kameran? Men han har en siss som är väldigt lik honom med.
Utan tvekan så är detta en av systrarna i alla fall. ;0)
Ha det bäst där ute så träffas vi snart igen....
bajbaj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar